Well, it's official. General Motors has resurrected the Australian-built Zeta sedan for North America, only this time around, it's just for the cops. Set to arrive in your local muni's police fleet in 2011 is the Chevrolet Caprice police patrol vehicle (PPV). First thing's first: it is not the Holden Commodore, a.k.a. Pontiac G8 (rest in peace). It's a left-hand-drive version of the long-wheelbase, Zeta-platform Holden Caprice/Statesman. Many of you already know that this car is also sold in the Middle East as, you guessed it, the Chevy Caprice. Also, as had been rumored – you can't buy one. It's a fleet special only, and we can envision fistfights breaking out over these at police auctions in a few years.
The Caprice Cop Special gets an E85-compatible 6.0-liter V8 dishing out 355 horsepower and 385 lb/ft of torque, and as you'd expect, the engine's duly ruggedized for police duty with oil, transmission and power steering coolers, along with a heavy duty alternator. And yes, the brakes and suspension are uprated. Cue the Elwood Blues litany whenever you're ready.
On est des petits kiki avec les vw et skoda ici
Inside, it's obviously outfitted with all the toys, including seats designed to accommodate officers' gun/equipment belts, a front-seat computer, and all the other stuff you'd expect to find in a police car. And since the fuzzmobile's based on the LWB sedan, there's plenty of room in back for you to relax should you find yourself involuntarily sampling the rear passenger seating. Actually, with your hands locked up behind your back, it probably won't be that comfy after all. Check out more photos of the Caprice PPV in the gallery below.
2011 Chevrolet Caprice Police Car
- Froggy
- Administrateur du site
- PS3 ID : FroggySGN
- Canton : Valais
- Véhicules : Civic Type R FK2 GT
NSX NA1 Fun - Localisation : VS / CH
2011 Chevrolet Caprice Police Car
SkY-HawK a écrit:
Les tractions, c'est comme les homosexuels; on peut prendre du plaisir avec, mais c'est pas fait pour!!!
Les tractions, c'est comme les homosexuels; on peut prendre du plaisir avec, mais c'est pas fait pour!!!
- Kotetsu
- Marchand Autorisé
- Véhicules : RX-7 FD3S 1994
Re: 2011 Chevrolet Caprice Police Car
Dis/donc Froggy, ils sont pas tellement JDM tous tes derniers posts je trouve!!!
Faudra presque rebaptiser le forum America lovers...
Je préfère quand même largement les caisses de police japonaises moi.
- Froggy
- Administrateur du site
- PS3 ID : FroggySGN
- Canton : Valais
- Véhicules : Civic Type R FK2 GT
NSX NA1 Fun - Localisation : VS / CH
J'aimerai bien en voir des comme ca par ici* Index du forum ‹ Discussions générales ‹ Discussions générales sur l'automobile
SkY-HawK a écrit:
- eymits
- Moderateur
- PS3 ID : eymits
- Xbox : eymits
- Canton : FR
- Véhicules : Nissan 200SX S13
Mazda 6 MPS - Localisation : Courtepin
Tcheu s'il y en a des comme ça ici faut pas faire le malin, pompe et M4 dans la caisse, ça calmeFroggy a écrit :J'aimerai bien en voir des comme ca par ici* Index du forum ‹ Discussions générales ‹ Discussions générales sur l'automobile
Il n'y a pas de lag du turbo, il n'y a que des préliminaires.
- Blade
- Apprenti-conducteur
- Véhicules : Subaru Impreza GT RS 2000
Magnifique ca donnerais presque envie de devenir flic!
T'es comme le H de Hawai, tu sers à rien.
- acura_Ek4
- Mécano
- Canton : Fribourg
- Véhicules : Honda Civic Type R EP3 - 2003
Ah ouais en parlant de voiture de police japonaise, j'en avais vu une avec les feux sur le toit qui se levait... elles sont toutes comme ça au Japon ?Kotetsu a écrit :Dis/donc Froggy, ils sont pas tellement JDM tous tes derniers posts je trouve!!!